Obserwuj bloga przez email

Colorado

Co prawda od wakacji w Colorado minęło już parę miesięcy a ja ciągle wracam wspomnieniami do tego pięknego miejsca. Jak sami widzieliście pokazałam Wam parę fotek by dać Wam taką mała namiastkę tego co w realu wygląda jeszcze lepiej click i click

Każdy stan w USA wygląda  inaczej i ma do zaoferowania zupełnie coś innego.  Colorado, którego stolicą jest Denver to przede wszystkim góry, lasy i piękne cabiny. Jest to na pewno stan, który powinien znaleźć się na Waszej "bucket list" jeśli tylko planujecie wizytę do USA zwłaszcza, ze teraz wizy są zniesione.

Za każdym razem jak wybieram się na wakacje nigdy nie wiem czego się spodziewać. Podobnie było i tym razem. Lot z Florydy do Colorado trwa około 3,5 godziny więc nie jest tak źle. Po wylądowaniu zachwycił mnie świeży powiew powietrza i górskie widoki. Nasze wakacje zaczęliśmy pod koniec września więc mogliśmy poczuć pierwsze oznaki jesieni. Wybierając sie do Colorado ważne jest by wybrać odpowiedni termin. Celowo wybraliśmy koniec września z racji tego, że w połowie października parki są zamknięte ze względu na przewidywane opady śniegu.

***

Pierwszy dzień wakacji zaczęliśmy od Rocky Mountain National Park. Na zwiedzenie parku potrzeba maksimum dwa dni. Wstęp jest około 20 $. Sam park robi wrażenie. Piękne widoki, wokół mnóstwo jezior, strome drogi. Jedną z najwiekszych atrakcji jest Bear Lake, Longs Peak i zawierająca dech w piersiach Trail Rodge Road. Sa to miejsca, których nie możecie przegapić będąc w parku. Kolejne atrakcje mijacie podczas objazdówki przez park. Ze względu, iż byliśmy poza sezonem ceny hoteli było dość fajne. Zatrzymaliśmy się w pobliskim motelu z widokiem na góry w Inn Silvercreek w Granby.  Super miejscówka, z czystym sumieniem moge Wam ją polecić.

Hotel in Granby

Następnie udaliśmy się do Kesystone.  Z wiedzy, która mam teraz zdecydowanie zatrzymalibyśmy się w South Park City ze względu na lepszą lokalizację i bardzo dużą ilość atrakcji, pomiędzy Colorado Springs a Breckenbridge. Tutaj mieliśmy bardzo dużo atrakcji ale czas Nas niestety gonił. Co udało Nam się zobaczyć to: Garden of Gods, jedno z tych miejsc, które musicie odwiedzić,  na którego zobaczenie potrzebne jest dobre pół dnia, następnie Ghost city w South Park City, jest to ponad 150 letnie porzucone miasto, które jest utrzymane w oryginalnym stanie w ponad 95%. Ciekawostką jest to, że ludzie przybywali tu z całego USA w celu poszukiwaniu złota. Kolejną atrakcją zawierającą dech w piersiach jest Royal George. Miejsce, które również warto zobaczyć  to Hotel de Paris z roku 1889, który w ponad 90 zachowany jest jego oryginalny stan.

Granby Lake

Garden of God
***

Przez Continental Divide, o które powinniście zachaczyć aż do Aspen, największy i najdroższy spot wypoczynkowy dla celebrytów z USA, który powiem Wam, że mnie mega rozczarował, nie było w nim nic wow. Co mnie zaskoczyło, to pozwolenie na sprzedaż prawdziwych futer. Ostatnim przystankiem było Durango. Po drodze mineliśmy piękny duży Narodowy Park Rio Grande. Jedną z przedostatnich atrakcji była wycieczka do Masa Verde  i Cliff Palace. Jest to Park Narodowy, ukazujący dziedzictwo archeologiczne ludu Pueblo, który był dla nich domem przez ponad 700 lat od 600 do 1300 r n.e. Koniec wakacji uwieńczyliśmy wspaniałą podróżą pociągiem z Durango train do Silverton.

Wakacje były lepsze niż udane. Mnóstwo atrakcji i niezapomnianych wspomnień. Colorado ma bardzo dużo do zaoferowania ale potrzeba na to zdecydowanie dużo więcej czasu. Nam w ciągu  9 dni, udało zobaczyć sie to co najpiękniejsze. W końcu przejechaliśmy cały stan Colorado  wzdłuż i wszerz. Bardzo intensywne i najlepsze wakacje jakie sobie można wymarzyć.
Colorado jest na liście moich najlepszych miejsc do którego z chęcia będę chciała wrócić.

Trial Ridge Road

8. Hanging lake
  9. National Monument
  10. Cave of Winds
Kto z Was wybiera się do USA albo tu mieszka? Jaki stan chcielibyście odwiedzić w USA lub już widzieliście? Podzielcie sie wrażeniami.