Obserwuj bloga przez email

Virginia is for lovers

Z Florydy przez North Caroline, Tennessee aż do Virginii. Nie była to krótka podróż ale z kilkoma przystankami dotarliśmy do celu. Z uwagi na to, że w USA wszędzie trzeba jeździć autem a tym bardziej w górach łatwiej było Nam się wybrać autem niż lecieć samolotem i wynająć auto.
Virginia podobie jak North Caroline znana jest z gór, pięknych widoków i wielu punktów obserwacyjnych. Największą atrakcją turystyczną jest podróż przez Skyline Drive oraz Shenadoah Park. Są to największe atrakcje Virginii.
Wybierając się w góry wybierajcie pory wiosenną i jesienną gdyz jest to najlepszy czas na podziwianie gór i przyrody. My wybraliśmy się w połowie września by uciec przed florydzkimi huraganami i poraz kolejny na przekór losu i ku naszemu zaskoczeniu zaskoczył Nas huragan, który  uderzył na South Caroline więc nie udało Nam się zobaczyć Shenadoah Park, ponieważ parki były zamknięte. W drodze do Virginii zachaczyliśmy o parę miejsc by zobaczyć lokalne wioski i parę atrakcji. Pierwszym miejscem w którym zatrzymaliśmy się było Roanoke. Zwiedziliśmy tam : Mill Mountain Star, Roanoke Star, National D- Day Memorial oraz udaliśmy się do Virginia Museum of Transportation. Następnie nieco w góre zachaczyliśmy o Buchanan Swinging Bridge.

Oczywiście po drodze mieliśmy okazje zobaczyć wiele spotów i zrobić sobie parę fajnych fotek. Ciekawostką jest, że udało Nam się przejechać przez cały Blue Ridge Parkway ciągnący się od North Caroline do Virginia mający aż 470 mil! Ostatnim punktem był Arlington w którym zostaliśmy na parę w dni w celu zwiedzenia Washington. Miejscem numer jeden do zobaczenia jest obowiązkowo National Cementary na którym znajduje się ponad 400 000 grobów poległych  żołnierzy i nie tylko walczących o Amerykę. Niezwykle fascynujące a jednocześnie najbardziej przygnębiające miejsce w jakim byłam. Wstęp jest wolny natomiast istnieje również możliwość kupienia biletu z przewodnikiem około 20 $ jeśli chcecie posłuchać trochę o miejscu i zobaczyć nieco więcej w szybszym tempie. Ostatecznie nie widzieliśmy wszystkiego z przyczyn od nas niezależnych ale wycieczka się udała.

Co warto zwiedzić:

• Virginia's Natural Tunel
  • Devils Bathtub
  • Great Channels of Virginia
  • Natural Brigde
  • Farmville High Bridge Trial

Na co zwrócić uwagę!

Wybierając się w góry zwracajcie szczególną uwagę na motele, hotele które rezerwujecie i okolice, ponieważ obrazek nijak ma się do rzeczywistości. Czytajcie recenzje zanim dokonacie rezerwacji bo jak niektórzy wiedzą wschodnie wybrzeże jest pełno biednych dzielnic.