października 24, 2018

Na co zwrocic uwage przy zakupie domu na Florydzie

Dziś opowiem Wam jak wyglada zakup domu. Jakiś czas temu pisałam co nieco o typowych standardach panujących w Ameryce, wyposarzeniu wnętrz i oczekiwaniach przeciętnego Amerykanina.  Zapraszam zatem do dalszego czytania;-)

Jak niektórzy wiedzą średni amerykanin przeprowadza się conajmniej dwa razy w ciagu swojego życia z rożnych powodów zatem pierwszy dom bardziej traktowany jest jako inwestycja niz przytulne lokum dla całej rodziny. Sam proces zakupu nieruchomosci różni się trochę od tego w Polsce a w jego skład wchodzi wiele rożnych  aspektów o których opowiem w dalszej części.


Gdy już zdecydujecie sie na zakup domu na samym już początku musicie zdecydować się na lokalizację, która gra kluczową rolę i w zależności od niej będzie zależeć wysokość cen. Dodatkowo jeśli macie dzieci, musicie zorientować sie jaki jest poziom szkoł. Jeżeli chcecie by Wasze dziecko chodziło do dobrej szkoło oczywiste jest, ze musicie wybrać dom w pobliskiej dzielnicy co automatycznie wpłynie na wzrost ceny. Lokalizacja jest również bardzo ważna w celach bezpieczeństwa.

Jak już wiecie gdzie chcecie kupic dom musicie podkreślam znaleźć bardzo dobrą firmę bodowlana. Na rynku jest duza konkurencja ale znalezc dobra firme to juz nie łatwa sprawa. Ostatnio ogladalismy z mezem nowe domy i musze Wam powiedziec, ze firma a firma jest roznica. Po niektorych domach na dzien dobry widac bylo tanioche, tandetne wykonczenie, slabą konstrukcje. Dlatego patrzcie na ceny jakie oferuja firmy i co jest w nich zawarte. Konstrukcja, wykonczeniowka, materiały są podstwa dobrego domu. Dlatego trzeba robic mnóswto wyszukiwań w internecie na temat danej firmy i oczwiscie dowiadywac sie za pomocą tzw. poczty pantoflowej od znajomoych jakie firmy polecaja.  

Następnie ważne jest rozmieszczenie, funkcjonalność i powierzchnia domu. Przy zakupie domu zwracajcie uwagę czy mieszkanie ma odpowiednią ilość okien, żeby nie było zbyt ciemno w salonie i kuchni i oczywiście na ilość pomieszczeń. Amerykański dom musi mieć conajmniej 2 łazienki i 3 pokoje, to jest standard. Jeżeli mieszkanie jest mniejsze a w przyszłości będzie sytuacja, że z jakiegoś powodu będziecie chcieli sprzedać dom wówczas pojawi się problem. Amerykanie lubią przestrzeń i  nie ma tu mowy o kompromisach.

Kolejną rzeczy wartą wzięcia pod uwagę jest to, żeby nie było żadnych domów z naprzeciwka od strony salonu, jak najmniej sąsiadów i oczywiście żadnych słupów, kabli, budowli itp. wokół domu zasłaniających widok bo obniża to jakość i cenę domu. Większość domów na Florydzie to zamknięte osiedla, które z kolei mają swoje wewnętrzne opłaty tj. HOA i CDD. Opłata za HOA bywa różna, czasem jest to 40$ na miesiąc a czasem 200 $ na rok. Płacicie tutaj za udogodnienia na osiedlu tj. brama, basen, plac zabaw, czasem siłownia. Wszystko zależy od tego co oferuje Wasza tzw. spółdzielnia. Następną opłatą, która jest wliczona w kredyt jest CDD. Opłata ta obejmuje zaś naprawę i inwestycję dróg, oświetlenia itd. Nie każda społeczność taką opłatę posiada. CDD może być 100 $ na miesiąc albo i więcej w zależności od wartości nieruchomości.

Przy kupnie nowego domu zawsze macie cenę startową. W trakcie trwania budowania możecie wybrać co chcecie, czasem można zmienić wielkość pokoi, ułożenie pomieszczeń i dekor. W ofercie jest katalog firmy a reszta już zależy od Was. Oczywiście wposarzenie nie jest takie tanie a firma często zawyża ceny więc warto zrobić rozeznanie na rynku i zastanowić się czy nie lepiej zrobić pewne rzeczy samemu.  Np. jeżeli chcecie ściany inne niż białe musicie płacić dodatkowo, w jednym domu sufity były nisko celowo, a jak wiemy każdy lepiej czuje się w wyższych pomieszczeniach więc będzie chciał je podnieść wiec to kolejny koszt. I tak jest ze wszystkim. Trzeba być na pewno ostrożnym na haczyki.

Ciekawostką jest to, że jeżeli mieszkacie w zamkniętym osiedlu będziecie mieć pewne reguły do których musicie się dostosować. Np. macie do wyboru kilka kolorów konkretnych firm do pomalowania domów  ustalonych przez firme i nie możecie sięgnąć po żadną inną marke. Podobnie jest z ogrodzeniem. Są wytyczne parametry, kolory i firmy jakich ogrodzenia sa odpuszczalne. Natomiast jeśli chodzi o trawę nie moze byc ona dłuższa niż parę centymetrów inaczej dostaniecie ostrzeżenie żeby wziać się za koszenie! Reguły są po to, by trzymać poziom i dbać o wygląd osiedla. Rzeczą bardzo ważną dla mnie ze względu na ilośc deszczy i tutejszy klimat jest oczywiscie upewnienienie się, że dom znajduje sie z dala od wody,  teren nie jest podmokły i nie odnotowano w historii tzw. sink hole.

Przy zakupie nowego domu jest gwarancja na wszystko. Przy oddaniu domu sprawdzane jest wszystko, czasem nawet zdarza się, że po miesiącu płytki odpadają albo woda kapie. Dlatego widzicie jak ważna jest firma budowlana!!! W końcu jest to największa inwestycja życia.

Wydaje się mi, że najważniejsze powiedziałam jeśli chodzi o zakup nowego domu, chyba, że dowiem  czegoś nowego z czasem to wówczas będzie kolejny post.



1 komentarz:

  1. Super przydatny post:) Chciałabym aby i mi się kiedyś przydał :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Iwona blog , Blogger